dinsdag 1 juli 2014

Good King Henry..spinazie

Zoals ik al zei, dat wachten op de tuin valt mij zwaar.
Ik wil alles altijd nu, niet straks. Gelukkig heb ik wel een tuin, beetje volgebouwd, maar heus nog wel plek voor wat planten. Kinderen denken daar iets anders over.
Eergisteren stond ik zelf op een Fair in Hem .http://www.midsummertuinfair.nl/
Daar stonden ook 2 jongens die planten kweken , planten die je in het tuincentrum niet gauw tegen komt, en daar hou ik nou juist van. Weten daar ook nog eend leuke verhalen bij de vertellen, en dan niet, deze plant wil wel of juist geen zon of schaduw.
Hij kwam aanzetten met de Good King Henry, een oude spinazie variant, die door veel mensen als onkruid wordt gezien. Het verhaal dat in de tijd van King Henry VIII door de oorlog een enorme hongernood was en dat deze spinazie omdat hij zo makkelijk en snel groeit heel veel mensen door de oorlog hongersnood heeft geholpen.
Zoiets vind ik erg leuk, dit soort dingen, leuke planten ontdekken met een verhaal, geweldig.
En waar die jongens hun tuin hebben,http://hogelandshoeve.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten